JÓ NAPOT KÍVÁNOK, BE KELLENE KÖTNI A NAPELEMET - NAPELEMISTA KALANDOK

Az emberrel történnek időnként érdekes dolgok, még ha nem is igen akar kimozdulni a komfortzónájából. Szeretem a munkámat, a villanyszerelést, mert itt aztán két egyforma meló, két egyforma ember nincs.

Az utóbbi időszakban - ami több szempontból is érdekes volt - megszaporodtak a furcsa telefonhívások. Az elmúlt egy hónapban főleg eladni szeretett volna nekem mindenki mindent is - például egy alkalommal földmunkagépet akart mindenképp bemutatni nekem egy srác. Nem tudtam “átvinni”, hogy egy panel lakásba nem nagyon kell Bobcat…

De ami ezután jött, na arra egyáltalán nem voltam felkészülve. Egy - a hangja alapján - idősebb úr hívott fel telefonon, hogy villanyszerelőt keres, mert be kéne kötni a napelemeket. Mondtam neki, hogy én még olyat nem csináltam, és nem is igen szeretném. Ezért kérdeztem mi van az eredeti telepítő csapattal. (Merthogy az én világomban elvben kéne lennie olyannak, bár olvastam már arról, hogy valaki megcsinálta magának a YouTube-ról.)

Mondta nekem, hogy hát elzavarta őket, mert szerinte, meg a barátai szerint is, ez így nem lesz jó. Kérdeztem, hogy akkor hogy hogy nem csinálják meg kalákában? Hát mert a barátok - válaszolta - a facebook csoport barátai, akik képek alapján azt mondták, hogy így nem jó, keressen másik villanyszerelőt.

Erre mondtam neki, hogy nem én vagyok az embere, mert én még nem csináltam ilyet, és amúgy se sok affinitásom van a hidegben kint dolgozni, a jó meleg lakások után.

De csak folytatta: “Hogy lehet, hogy nem csinált még ilyet? Hát még írt is róla! Így akadtam magukra! Jöjjön, kérem, kösse be a paneleket, magában van minden reményem!”

Megütötte a fülemet a mondat, ezért megkérdeztem:
- Megkérdezhetem, hogy hogyan talált ránk?
- Hát maguk a panelvillanyszerelés, ugye? - válaszolta.
- Igen.
- Na akkor jól van, mégiscsak jót hívtam, kössék be kérem a napelem paneleket!

ÉS ITT DOBTA LE AZ AGYAM AZ ÉKSZÍJAT! És azt tettem, amit előtte még sohasem (utólag van is egy kis lelkiismeret furdalásom emiatt), hangosan visítva beleröhögtem a telefonba.

A “B… meg ezt nem hiszem el” azért nem csúszott ki a számon, de elmondtam neki, hogy ez a panel, nem az a panel.

Egy nehéz és szürke nap reggelén ez azért “made my day”, azaz megcsinálta a napomat.


#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés