OLCSÓBB A VILLANYAUTÓ TANKOLÁS? - NAPELEMISTA KALANDOK
Azt hiszem ez a téma kimeríthetetlen. És azt is gondolom, hogy direkt így van. Egyik oldal, másik oldal. És tényeket sorolunk ahelyett, hogy kérdéseket tennénk fel. De ez lehet, hogy mindennel így van.
Elméleti síkon játszunk el a gondolattal: mi van akkor, ha már vége a “beetetés” korának és a terv azon szakaszába jutottunk, amikor már muszáj a cégeknek is profitot termelni. Ezért simán el tudom képzelni, hogy a mostani áremelések egyébként azért vannak, mert kb. egy szintre lehet hozni a fosszilis üzemanyaggal az árakat.
Ki kellene számolni (bár volt is egy táblázat róla), és összehasonlítani ugyanazon autó elektromos változatát a “hagyományos” változattal, fogyasztás szempontjából, hogy mi mennyibe kerül ténylegesen, és mennyi az egyik, mennyi a másik költsége, szimplán csak a “tankolás” alapján.
Lehet meglepődnénk az eredményen.
Alapból ez azokat nem érinti, akik otthon az “olcsó” árammal tudnak tölteni, pláne ha van napelem, aminek a termelését (mert biza jönnek a napos idők, egyre több a pozitív poszt a különböző napelemmel foglalkozó csoportokban).
De mi a helyzet a társasházban élőkkel?
Sajnos az ő helyzetük nem túl rózsás, az úgynevezett gyorstöltés gyakorlatilag teljesen elérhetetlen számukra a társasházak környékén. A dugaljba dugható megoldás pedig megintcsak nem játszik (keress vissza: MIÉRT BÜNTETHETIK MEG A VILLANYAUTÓST).
Nem irigylem az ezért a területért felelős döntéshozókat (vannak egyáltalán ilyenek?).
Érdekes lesz látni, hogy milyen megoldási lehetőségeket találnak ki, és azokból mi az, ami meg tud valósulni hazai körülmények közepette.
#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés