AZ ÁTALÁNY KICSINÁLÁSA

Az utóbbi időben felmerült problémaként, és többen meg is kerestek telefonon ez ügyben. A média sem hallgatta el végül az ügyet, és megoldás is találtatott rá, legalábbis a “szájkarate” szintjén már biztosan.

Az alapvető probléma a kommunikáció hiánya szerintem. Úgy gondolom, ahogyan sok mindent, itt is folyamatos - akár kiemelt - tájékoztatással fel kellett volna hívni az ügyfelek figyelmét a változásra.

Nem-nem, nem csak egy egyszerű levélben, vagy e-mailben. Hanem - úgy ahogy minden más esetben - akár reklámokkal, több levéllel, stb. Azért a modern világban ez nem akkora nagy lehetetlenség. Ja, hogy minek költsünk erre, így is úgy is bevezetjük, és jó lesz majd? Aztán meg csodálkozás van, hogy a nyakunkba borul a népharag…

Na de a lényeg, hogy azoknál a felhasználóknál, akik okosmérőkkel rendelkeznek már, 2025. januárjától bevezetik az ún. idősoros elszámolást. Ez nagyjából annyit tesz, hogy az okosmérő negyedórás intervallumokban magától “jelenti” a fogyasztást a szolgáltató felé.

Ennek több pozitív vetülete is lehet, ha jól használják, az ügyfél szempontjából például az, hogy adott esetben, meghatározott időszakban néhány órán keresztül olcsóbban kaphatja az áramot. Az én fixa ideálom: kapok egy üzenetet az applikáción keresztül, hogy: “Tisztelt Ügyfelünk! 11:00-14:00 között 50% kedvezménnyel tud áramot vételezni.”.

Nosza rajta, be is indítom a házi tisztító berendezéseket és sütök gyorsan az elektromos kemencében 3 kenyeret! Nem tisztem megítélni, és nagyvonalúan engedjük el, hogy ez mikorra és hogyan valósulhat meg. Majd kialakul.

A baj azzal volt, hogy aki eddig átalányt fizetett, azt hirtelen áttették “direkt” fizetésre (leánykori nevén ez volt a diktálós módszer). Ezáltal a téli időszakban megnövekedett áramszámlát kapta meg elszámolásként. Van aki februárban, van aki csak márciusban. És van, aki a rendszer átállási hibája okán még semmit sem.

Főként, ha a fűtés is elektromos volt, akkor lehetett igazán érezni a különbséget. Sokan a készülékeknél keresték a hibát, és kérdezték, hogy lehet-e mérni bármi módon. A válasz igen, de minden esetben kiderült, hogy nem erről van szó. Mert bár láttam már ilyet, de nem általános a 4-5-szörös hirtelen fogyasztásnövekedés.

Rövid távon is adnak valamilyen lehetőséget, hogy ne legyen anyagi csőd a vége, érdemes ennek utána kérdezni a szolgáltatónál. A megoldás majd szeptembertől várható - legalábbis ahogyan én olvastam.