KÖNYV NÉLKÜL TUDNI?

Imádom a könyveket. Sajnos vannak olyan időszakok az életemben, amikor nem jutok el odáig, hogy olvassak. Illetve, ha el is jutok odáig, akkor nagyjából az első oldal közepénél lebukik a fejem, és elalszom. Ismerős?

Persze mondhatnád, hogy egy jó könyvet nehéz letenni. Ugyanakkor tudnod kell, hogy az én kedvelt regényeim a régi szakmai könyvek. Több oka is van annak, hogy szeretem őket, de az egyik mindenképpen az, hogy szeretem a ‘70-es és ‘80-as évek villanyszerelését.

Valószínűleg azért is, mert panelekkel foglalkozva sokszor találkozom ezekkel. Valamikor úgy 7-8 évvel ezelőtt valamilyen okból kifolyólag - azt hiszem javítási munka során - szükségem volt információra egy adott témát illetően. A google nem volt segítségemre, és a kollégák is csak nézegették a dolgot, de előbbre nem jutottunk.

Különböző csoportokban és fórumokon már akkor is egymásnak homlokegyenest ellentmondó információk sodortak egyre messzebb a céltól. És hát bevallom akkor éreztem meg először azt, hogy ez mennyire szerteágazó szakma. Mennyi mindent kell tudnunk, minimálisan olyan szinten, hogy hol nézzünk utána.

Egy véletlen folytán a szerencse segített, bár életveszélyben addig sem volt senki sem. Feleségem édesapjának (aki apósom ugye) a barátjának egykori villanyszerelő könyvében akadtam rá a megoldásra, egy dőlt betűs leírás formájában.

Megdöbbentett, hogy amivel én foglalkozom nap mint nap, ott mennyire fontos a régi szerelések “mozgatórugóit” ismerni. És bár az alapok ugyanazok, vagy nagyon minimálisan változnak csak, a ráépülő és egyre mélyülő tudást csak folyamatos tanulással, ismeretszerzéssel lehet fenntartani.

És hogy mennyit is érnek ezek a könyvek? Tippeljetek, hogy a kezemben lévők körül melyik a legdrágább és mennyibe kerül?


#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés #teljesítménybővítés