NAPELEMES ÉBREDÉS - NAPELEMISTA KALANDOK

“Nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak!” - avagy aki beadta, beadta, aki nem, az nem. Bevallom, még én is tettem vele egy próbát (mint regisztrált villanyszerelő a másik oldalról is), de 3-4-szeri próbálkozásra sem sikerült behozni a megfelelő oldalt. Amikor meg bejött, kiírta, hogy ilyen-olyan hiba.

Aztán feladtam.

Ahogy olvasgattam a fórumokat és a csoportokat, többen is jártak így. Néhányan abban látták a magyarázatot, hogy a határidő megadása volt a kulcs. Az “október 31-ig bejelentett” mondat jelentheti az október 30. 23:59 időpontot is, így nem csodálkozhatunk azon, hogy az adott hétfőn már a “fű se nőtt”.

De hát akkor ezen is túl vagyunk, és bár telepíteni lehet, visszatáplálni nem. Ezáltal se bruttó, se szaldó nincs. Megtérülés meg az egekben, vagy nem is lesz. Most egy évet mondtak az “okosok”, addig fejlesztgetnek (bejelentették: lesz rá pénz, előre is), aztán majd akkor, egy év múlva meglátjuk.

Addigra hivatalból megszűnik a szaldó elszámolás. Az úgynevezett bruttó váltja fel, és majd még kitalálják azt is, hogy mennyiért veszik meg a termelt áramot. (Jelen pillanatban a 36 Forintos rezsicsökkentett árból számítva: 5 Ft az áram és 31 a rendszerhasználati díj!) És ne legyenek illúzióink: mindenkinek ez lesz. A szaldó megszűnik.

Az “erőltetett” zöld átállás miatt valószínűleg megéri, vagy legalábbis nagyon okos használattal megérheti napelembe befektetni. Egy német idősebb fickóval láttam egy riportot, aki befektetésként vette. Frankón elmondta, hogy nem tudja értelmesebb dologba fektetni a pénzét jelenleg.

Az látszik nálunk is, hogy a megrendelés állomány kitart még egy jó darabig (elég brutális igénylési számot láttam, kíváncsi vagyok mennyi az igazságtartalma). Mire “felpattintanak” mindent a tetőkre, és bekötik őket a hálózatba, addigra meg kialakul, hogy merre is megyünk tovább.

Remélhetőleg.

Nem nagyon látom, hogy jelen helyzetben megéri-e igényelni, telepíteni. Pláne, hogy nálunk pl. napok óta nem süt a nap… Úgy gondolom, okos felhasználással, figyelve az időjárást, ha valóban az egekbe szöknek az energiaárak, csökkentést vagy legalábbis megtakarítást biztosan el tudunk érni vele.

Addig pedig meredt szemekkel figyeljük, hogy mit hoz a jövő ezen a téren…

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés