KEMPING BRINGA ÉS DINAMÓ

Ha Ljubljanában jársz, feltétlenül úgy menj oda, hogy biciklit viszel magaddal. Persze lehet használni a helyi bérelhető dolgokat is, de az biztos, hogy az autót az ott tartózkodásod alatt nem kell használnod.

Nagyon nagy élmény volt nekem a Szlovén főváros. Persze mielőtt elindultunk, olvastam sok mindent róla, és a legfontosabb, amit minden oldalon kiemeltek: az a biciklizés volt. És valóban. Rengeteg, jól átgondolt bicikliút és ezeken tényleg rettentő sok biciklis.

Meglepetésemre egyébként nem feltétlenül a menő modern bringákkal közlekedtek az emberek. Sok régi típust is lehetett látni, amik nagyon hasonlítottak a mi jó öreg Csepeljeinkre. Volt gyerek-, és kemping bringa meg mindenféle.

Hazafelé jutott eszembe, hogy be kéne szerezni egy kemping biciklit, és Kati már mondta is rá, hogy most már váltóval vannak felszerelve. Meg is néztem hazaérve a katalógust, és még 3 kerekű (!) kemping bringát is találtam benne.

Viszont tudjátok mit nem láttam rajta? A dinamót. Nem tudom mennyire emlékeztek rá, de ott az első keréknél jobb oldalon ki volt alakítva egy kis fül, ahová fel volt szerelve. És a kábelezése el volt rejtve a vázban! (Arra már nem emlékszem, hogy összecsukásnál mi lett vele, túl sokat nem csuktuk-nyitottuk anno.)

Bevallom nem szerettem, mert egyrészt nem igazán működött jól, másrészt, ha elestél (márpedig elestél), alapból elferdült vagy letört az egész. És persze akkor volt már a BMX korszak, és mivel a BMX gumi a Csepel bringára is feltehető volt (és ettől lettünk menők!), a dinamó nagyon útban volt neki.

Emlékszem már a montis (mountain bike) korszakban szerelgettem a kempinget. Ekkor került rá vissza a dinamó és a kábelezés, mégpedig egy a hátsó csomagtartóra szerelt sárga villogó formájában. Nem tudom már honnan volt a villogó, azt tudom, hogy apu nem nagyon örült neki, hogy elvettem.

Viszont, mivel a dinamó nem egyenletesen termelte az “áramot”, hanem lüktetve, a kis izzó nagyon szépen imitálta a villogást.

Sötétben legalább is jól nézett ki.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés