LEKÉSEL, HA NEM VESZEL MOST NAPELEMET?

Visszatérve a tegnapi kitérő után a napelem témára, kiderült ám, hogy hol van elakadva a három hete megrendelt rendszerem. A rezsicsökkentés csökkentése után olyan szintű kereslet indult meg a napelemek minden alkatrésze után, hogy hiány alakult ki a piacon.

Én konkrétan most az akkumulátorokra várok. Azt írták, hogy kb. 3-4 hét. Nos, ha ez az általam néhány beszállítómtól gyakran hallott 3-4 hét, akkor sajnos sok jóra nem számítok ebben az esetben (Van olyan termék rendelés, amire már 3(!) hónapja várok. És csak 2 db egyszerű kis műanyag vacakról beszélünk…).

Valószínű megkérem őket, hogy a meglévő dolgokat hadd hozzam már el, ha már előre kifizettem a cuccot.

Be kell vallanom őszintén, hogy nem egyesével vettem meg a részeket (napelem, inverter, stb.), mert egyszerűen nem volt időm a külön-külön rendeléseket és kereséseket menedzselni.

Úgy döntöttem, hogy inkább megfizetem az árát annak, hogy valaki más összerakja helyettem. Úgy voltam vele, most időben ez a kifizetődő számomra, és a bővítést majd én menedzselem.

Ami a durva, hogy én még relatív jó áron vettem a rendszert. Kíváncsiságból ránéztem, most már alkatrészenként is. Külön-külön megvéve lehet ugyanazt a költséget kihozni belőle, mert a csomagot 25%-al (!) emelték meg. 3 héten belül. És szerintem ez még csak a kezdet.

Mondanám, hogy az a következtetés ebből, hogy most kell megvenni. Dehát egyrészről nincs, másrészről meg a fene se tudja mi lesz. Lehet hogy most a nagy kereslet és viszonylagos hiány miatt mindenki annyit kér, amennyit csak akar, de az is lehet, hogy lesz ez még így se.

Szerintem nézőpontnak mindkettő jó, mert egyesek szerint nem olyan mértékű a fejlődés, hogy a most megvásárolt termékek hamar elavuljanak. Mások szerint az újabb, fejlettebb összetevők pedig megérik majd a magasabb árat is.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés