HOBBIBÓL ZSEBREMENÉS

Kicsit késve (egyszerűen még mindig túl sok a munka, és a napi események követése is megvan, de nem jut időm ezeket mélyrehatóbban átgondolni), de reagálnom kell a múlt heti eseményekre.

Nem szeretnék ítélkezni, és mivel egy kicsit jobban követtem az eseményeket a szakmámból kifolyólag is a villamosenergia kapcsán az elmúlt időszakban, várható volt ez a lépés. Ami kissé meglepett, hogy gyakorlatilag egy hét alatt “megszülték” az eredményt.

Eltekintek az elemzéstől, és hogy mi mire lesz elég, kinek mennyire rossz, vagy kinek jó ez esetleg. A történések szempontjából ez már nem is lényeges. Az okok talán ismertek, talán nem, a következményekkel pedig együtt kell élnünk.
És most értékelődik fel az a hobbi, hogy méregettük az áram fogyasztásunkat (rajtam kívül sokan még). Elköltöttünk jó pár ezer forintot különböző okoskütyükre, amikkel a háztartásban működő eszközeink tényleges energiafelhasználását nyomonkövettük.


Kaptunk egy átfogó képet arról, hogy a jelenlegi életmódunk mellett, a jelenlegi gépesítés miatt mennyi is annyi. Nekem és sokaknak ez csak hobbi volt. Én például más okból szerettem volna ezt a mérést használni, de most, hogy ez így alakult, nagyon jó hasznát vesszük a “számoknak”, hogy lássuk, ha szükségünk van rá, hol tudunk megtakarítani.

És így válik egy hobbi igazi, zsebremenő “hivatássá”. Simán el tudom képzelni, hogy rövid távon külön “iparág” települhet erre lakossági vonalon.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés