MIÉRT NINCSENEK A PANELEK TETEJÉN KÖZÖSSÉGI TEREK, KERTEK

Jártam már több panelház tetején, hivatalból is, meg néha csak úgy, mert szétnéztünk. De minden lépcsőházban zárva van a tetőre kijutás lehetősége.

Ennek úgy gondolom megvan a maga oka, fent járva tapasztaltam magam is. Elsősorban az alacsony szegély az oka körben. Valószínűleg a födémet sem arra tervezték (elsősorban szigetelés szempontjából), hogy rohangáljanak rajta. Én magam néhány elektromos ketyere és több antenna mellett semmi extrát nem láttam.

Játszunk el a gondolattal (vegyük hogy ehhez minden feltétel adott): mi lenne, ha az amúgy is szűkös terek végett a tetőn próbálnánk meg kertészkedni? A nagy sikerű közösségi kerteket felköltöztetnénk a tetőre?

Ehhez először is a tetőn körben kerítést kellene csinálni, de szerintem ez lenne a legegyszerűbb. Aztán az egyes lépcsőházi lakók, akiket érdekel, egy kis pénzzel beszállva létrehozhatnák a saját kertész brigádjukat.

Néhány fa (valószínű konténeres), néhány szabály (mondjuk zivatarban tilos kimenni), néhány okos megoldás (vízgyűjtés pl.) és máris élhető közösségi kertek alakíthatók ki a tetőn.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés