HOGYAN FIZESSÜNK BE 0 FORINTOT??? NOOORMÁLIS?

Hogy milyen anomáliák fordulhatnak elő egy teljesítménybővítés-ügyintézés során, arra jó példa az alábbi történet. Készüljetek fel, mert hosszú lesz, sajnos rövidebben ezt leírni most nem lehet.

 

 

Szóval a történet egy “egyszerű” panellakás “egyszerű” teljesítménybővítéséről szólt. Még csak nem is a “maximális” és “ingyenesen” járó 1 fázis 32 Amper volt a cél, hanem az eredeti (és teljességgel kitűnő állapotban lévő) vezetékek okán igényelhető 25 Amper.

 

A folyamat szépen elindult, és a felülvizsgálat, a papírozás is időben megtörtént. Ezután már a másik oldalon pattog a labda, és a határidőkben való megcsúszás jellemző paraméter. Sajnos ez utóbbi azért szinte általánosnak nevezhető, de nálam a ingerküszöb a határidőn túli 2-3 hét szokott lenni. Ezután már valószínű “valami van”, így cselekedni kell.

 

Szerencsére itt nem ez történt. Viszont késve kaptam egy olyan tájékoztató dokumentumot, amiben felhívták figyelmemet, hogy a csatlakozási díj megfizetéséig sajnos nem lehetséges a további ügyintézés. Szépen le volt írva, mit tehetek, hogy gyorsítsam az ügyet, és hova kell utalnom a táblázatban szereplő összeget: a 0,- Forintot (betűvel is: NULLA Forintot).

 

Egy pillanatra azért megálltam (ha nem ültem volna, biztos leültem volna): “B… meg, ilyen nincs.”. A mázli, hogy probléma esetén nekünk is lehetőségünk van a műszaki vonalat felhívni. Sajnos nincs külön bejáratú ajánlott szerelői ügyintézésünk (régebben volt, de a nagy adásvételek árja elsodorta magával, és azóta sem ért partot).

 

Telefonon a kezdeti viszonylag gyors - rutinból számokat nyomogató - “becsekkolás” után kellemes női hang (“Ügyintézőink foglaltak, kérjük várjon.”) és zene következik (ez utóbbi mondjuk egy idő után nagyon unalmas). Cirka 40 perc várakozás, - sajnos ez a tapasztalat, de néha sokkal-sokkal gyorsabb -, és már ott is vagyunk.

 

Még egy gyors azonosítás, hogy én vagyok én, és hogy meghatalmazásom is van az adott ügyben, és tényleg van mindenre jogosultságom. És már látszik is az ügy, és már fel is tehetem a konkrét kérdést, és már indul is a konkrét megoldáskeresés a problémára.

 

Ügyintéző: Köszönöm türelmét. Látom is a dokumentumot, kiküldtük Önnek, de úgy látom nem érkezett még utalás.

 

Én: Köszönöm, valóban megkaptam, de abban kérném segítségüket, hogy hogyan fizessünk be 0,- Forintot?

 

Ügyintéző: Tartsa kérem, egy pillanat!

 

- zene kb. 2 percben -

 

Ügyintéző: Köszönöm a türelmét. Sajnos el kell utalni az összeget, anélkül nem tudjuk elfogadni a többi dokumentumot.

 

Én: Megértem, teljesen jogos, hogy a pénz beérkeztéig nem foglalkoznak az üggyel. De a kérdésem igazából az, hogy hogyan utaljunk el 0,- Forintot?

 

Ügyintéző: Tartsa kérem, egy pillanat!

 

- zene kb. 5 percben -

 

Ügyintéző: Köszönöm a türelmét. Egyeztettem a kollégákkal, sajnos amíg az utalás nem érkezik meg, a rendszerünk nem tudja feldolgozni a dokumentumokat.

 

Ki-ki a saját maga vérmérsékletének megfelelően gondolja végig, hogyan is folytatódhatott a beszélgetés. Szerencsére a megoldás megszületett, a bővítés megtörtént, és végül mindenki elégedetten “távozott”. 

 

De amikor a teljesítménybővítés esetén határidőkről és anomáliákról beszélünk, akkor azért a legvadabb dolgok is előfordulhatnak. Így a szakma ezen felén, lélekben és testben is fel kell készülni minden eshetőségre.

 

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés #teljesítménybővítés