LAKÁSVÁSÁRLÁS? CSAK OKOSAN!

Fontos változásról lehetett olvasni és hallani az elmúlt hét második felében. Az energiatanúsítvány eltörléséről cikkeztek. Még pont jó, hogy írtam róla, olyan összefüggésben, hogy ezt a villamos biztonsági felülvizsgálatot is kötelezővé tehetnék, mint az energiatanúsítványt.

 

Erre mi van? Eltörlik. Legalábbis első olvasatra a “Nem lesz kötelező az energiatanúsítvány” címek ezt sejtették velem. Meg szerintem sokunkkal. De azért nem eszik olyan forrón a kását. 

 

Egy: még csak megszellőztették, ahogy az lenni szokott, és amíg nincs konkrét megjelenése, addig csak találgatni lehet. Kettő: nem eltörlik hanem átalakítják, ami meg nem egészen ugyanaz. De hát a kattintás, az kattintás… Mindegy.

 

Szóval a minimális információkból annyit tudunk, hogy az előzetes egyeztetések alkalmával abban maradtak a felek, hogy nem lesz kötelező eleme a szerződéskötésnek az energiatanúsítvány, de ha a vevő kéri, akkor azt bizony át kell adni. Az eddigiekhez képest részletesebb és konyhanyelven íródott lesz.

 

Ez ugye felvet azért kérdéseket. Mert kérdés, hogy a vevő kéri-e majd, tud-e róla, hogy ezt kérheti? Vagy majd megyünk egy olyan irányba, hogy mindenki zsákbamacskát vesz már ilyen szempontból is.

 

Emlékszem a bevezetésénél, pontosabban a kötelezővé tételénél (2012 azt hiszem) még rétest hordtam, de már szereltem villanyt is. Az egyik kb. velem egyidős srác, akinek kis pék üzlete volt a Thököly úton, éppen akkor végezte el a tanfolyamot. Ő mesélte minden nap, hogy hogyan és mennyit fog ezzel keresni, milyen lehetőségeik vannak.

 

Nagyon lelkes volt, amit én nem igazán értettem, de az idő valószínű őt igazolta. Kíváncsi lennék, hogy ő mit szól ezekhez a változásokhoz, ha és amennyiben még ezzel foglalkozik.



#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés #teljesítménybővítés