“OLYAN ISMERŐS VAGY NEKEM…"

- "…nem töltesz fel videókat véletelenül a TikTokra?” - kérdezte tőlem a srác pénteken, amikor a suli tornatermében szerelték a hőszivattyúhoz tartozó csöveket, és én kíváncsiságból lementem megnézni a fejleményeket.

Bár már november táján szó volt róla, hogy megkezdődnek az előkészületek, de jobb későn, mint soha. Szerelik. A lényeg, hogy a hozzá tartozó elektromos kiállások kialakítása időben megtörtént, így ez a része gondot nem okozott.

- De, igen, én vagyok az.
- Tudtam én, onnan voltál ismerős! Aki panellel foglalkozott.
- Hehehehe, TikTok, mi? - ez már az egyik kollégája volt, s mivel engem is vártak a gyerkőceim, többet nem beszéltünk.

Be kell valljam őszintén, hogy mostanában nem sok videót töltöttem fel oda. Bár elkészülnek a rövid bemutatók az apró ilyen-olyan panellel kapcsolatos információ morzsák, bemutatók, “elégett” konnektorok és ősöreg lakáselosztók. Videósorozatnak szántam: “Hogyan ismerjük fel, ha át akarnak vágni a felújított hálózattal?”.

Mert egyre gyakrabban találkoztam azzal, hogy hogyan “vernek át” laikus embereket. De aztán sajnos nem lett még belőle semmi. Azért sajnos, mert az alapvideók elkészültek, de nem maradt rá időm. Mert mi történik ilyenkor? Ráfogod bizony az időre, pedig az emberek tájékoztatása ezen a téren nagyon fontos lenne.

A másik ami miatt ezt a dolgot hanyagoltam, az a troll-effektus. Sajnos úgy van ez valahogy, hogy minden jó szándék ellenére betalálnak rendesen. Kapsz néhány negatív kommentet, leszólást, beszólást, és elmegy a kedved az egésztől. Vitába már bele sem állsz, nincs értelme.

Sajnos azt tapasztaltam, hogy ez az elmúlt időszakban felerősödött. Azt érzem, hogy az emberek tehetetlen dühe - főként a minket körülvevő világ változásai okán -, ilyen formában tör a felszínre. De ennek ellenére ezzel sajnos nehéz együtt élni.

Viszont az emberek figyelmét felhívni a problémákra és a lehetséges veszélyekre még ennél is sokkal fontosabb. Mert ez életekbe is kerülhet.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés