MIT JELENT AZ ÁTLAGEMBERNEK AZ ÁRAM?

Teljesen ledöbbentem villanyszerelőként, bár semmi okom nem volt rá. A kapcsolók és konnektorok szerelése közben beszélgettem ügyfelemmel, és bár ő műszaki ember, a felesége egyáltalán nem az.

Viszont mivel szépérzéke neki van, ezért a különböző berendezéseket, készülékeket, lámpákat, sőt még a konnektorokat és kapcsolókat is az alapján választották, hogy mi illik az adott helyiségbe és mi nem.

Természetesen voltak fontos és ésszerű szempontok (mondjuk nem vettek a panel étkezőjébe milliós értékű Swarovski kristályos 100 kilós csillárt), de az, hogy szerelői szemszögből nézve jó-e az adott cucc vagy sem, az nem igazán számított.

Amikor már ott voltunk és szereltünk, akkor merültek fel ezek a kérdések. Természetesen elmondtam a véleményemet adott dolgokról, de ez ugye eléggé szubjektív. Vannak azért közöttünk szakmán belül olyan megegyezések, amik a minőségre vonatkoznak. És emiatt vannak bizonyos dolgok, amiket nem, vagy nem szívesen szerelünk.

Viszont meglepő volt, amikor így direktbe szembe jön az igazság: az átlag felhasználót nem igazán érdekli a műszaki tartalom. Lehet, hogy most általánosítok, és sokan felszisszennek erre (és az ő szempontjukból igazuk is van).

Több beszélgetés konklúzióját is le lehet vonni a beszélgetésünk végszavából: “Figyelj Péter, engem az érdekel, hogy legyen világosság és hogy mennyi a kilowattóra, amit fizetnem kell. A többiért úgyis te tartod a hátad.”

És hogy igaz-e ez? Igen. Amikor azonban ez így szembejön, akkor mellbevág. És ilyenkor mindig az Oscar című filmből jut eszembe Stallone híres mondása: “Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!”

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés