HONNAN SZÁRMAZIK AZ ÁRAM MAGYARORSZÁGON?

Eredetileg arról szerettem volna írni, hogy a milyen vezetékeken és milyen mennyiségű és eredetű “áram” érkezik be az országba import útján. Erre valahol nem is olyan régen találtam egy jó és szemléletes ábrát, de a keresés közben leakadtam a MEKH (Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal) weboldalán, és elkezdtem kattintgatni. Ha valaki imádja a statisztikákat, hát itt várja a Kánaán!

Úgy tűnik, hogy pár napot érdemes lenne eltölteni a felfedezésével, és pár kérdés lehet tisztázódhatna számomra is a statisztikák és táblázatok összefüggésének tanulmányozásával. És hogy miket is találtam érdekességként?

Például csúcsot döntött a hazai naperőművi termelés: “naperőművi termelés intenzív növekedését jelzi, hogy április 13-án a napi maximális teljesítmény
1.806 MW volt, ami abszolút rekord, miközben a tavalyi év maximuma augusztusban 1.407 MW volt.”

Vagy például: “Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. 1. blokkjának teljesítménye 2022. április 24-én 8:52-kor védelmi működés következtében 50%-kal visszaesett. A villamos berendezés meghibásodását a szakemberek vizsgálják, dolgoznak a hiba elhárításán. Az atomerőmű másik három blokkja zavartalanul üzemel.”

És még egy utolsó: “A magyar importszaldó 26%-ra nőtt az előző hónapi 23%-ról. A legtöbb forrás Szlovákia és Románia felől érkezett, míg Szerbiába és Horvátországba jellemzően exportált Magyarország.”

Köszönet a MEKH munkatársainak, akiknek ez a feladatuk. Szerintem vissza fogok még párszor ide térni, és követni az eseményeket, szerintem a villamos energia “környezetében” is érdekes időszak elé nézünk.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés