HOL FOGNAK ELSZAPORODNI AZ ELEKTROMOS AUTÓK?

A tegnapi írás közben jöttek a gondolataim azzal kapcsolatban, hogy már tavaly sok helyen olvastam a hidrogén autózásról és ennek az elektromos autókkal való összehasonlításáról.

Nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget.

Ami nekem utolsó emlékem erről a típusú meghajtásról, az a “Ki ölte meg az elektromos autót?” végkövetkeztetése, ami, ha jól emlékszem (most emiatt nem néztem meg újra, elnézést érte) az volt, hogy az akkori elnök (és gyanítom még többen) a hidrogén hajtás támogatása mellett döntöttek.

Vagyis ez utóbbi fejlesztése mellett tették le a voksukat.

Az már egy másik kérdés, hogy ezzel is mi lett a 1990-es évek óta. Érdekes lenne erről is nézni-olvasni valamit. Ami látszik, hogy ez is egy zsákutca volt abban a formában. Hogy mi változott azóta? Nos úgy gondolom, hogy az energiaválság, a növekvő árak és a technológiai fejlődés mostanra teremtette meg az alapjait annak, hogy az ez irányú fejlesztések és termékek újra “erőre kapjanak”.

És hogy ez lesz-e az elektromos autók újabb halála?

Én a magam részéről nem gondolom.

Olyasmit el tudok képzelni, hogy azokon a helyeken, ahol viszonylag olcsón és környezetbarát módon lehet az energiát előállítani, ott elterjednek az elektromos autók (pl. északi államok). Míg máshol, ahol az erőforrások nem ilyen bőségesek, ott lehet számítani pl. a hidrogénnel hajtott járművek elterjedésére.

És hogy most ki fog nyerni? Vagy lesz-e nyertes egyáltalán?

Vannak arra utaló jelek, hogy ezt majd érdekcsoportok eldöntik helyettünk, de kíváncsi leszek a végeredményre.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés