HÁNY SZABÁLYT SZEG MEG AZ, AKI A PANELBŐL TÖLTI A VILLANYAUTÓT?

Meredek dologgal találkoztam lakótelepi kommandózásaim során. Igaz nem az idén volt, hanem még tavaly. Akkor nem tulajdonítottam neki nagy ügyet. De közben a közösségi média jóvoltából kiderült az igazi ok.

Amikor én ezt láttam, úgy voltam vele, hogy miért ne porszívózhatná valaki az autóját a panelház parkolójában? És hogy ehhez a 10. emeleti lakásából egy teszkós hosszabbítót használ? Hát ez van. Nincs lent dugalj, én is csináltam már. Igaz a földszint ablakából.

Na de közben kiderült ám (mint fentebb írtam, a közösségi média jóvoltából), hogy elektromos autót (!) töltenek róla. Tehát ez a hosszabbító állandóan ott van. Érdekes. Minden esetre néhány szempontból aggályos lehet a dolog.

Bár önmagában, ha fent nincs bedugva, akkor ugye nem sok szabályt szegünk meg vele. Maximum a többi lakót zavarhatja, vagy esetleg a réz miatt eltulajdonítják (lerángatják).

Amikor töltjük az autót, érintésvédelmi és biztonsági kérdések felmerülnek. De ha ott ülünk mellette 8 órán keresztül (nagyobb árammal azért nem tölthetjük, mert azt a hosszabbító és a lakás hálózata nem bírja el), akkor erre tudunk figyelni (ne nyúlkáljanak hozzá, ne pisilje le egy kutya, vagy esernyőt tarthatunk a csatlakozó fölé).

Az a meglátásom ezzel kapcsolatban, hogy amíg nem lesz megoldva a töltés kérdése a lakótelepeknél, addig az itt lakóknak vagy nem lesz elektromos autója, vagy ilyen alternatív megoldásokat kell keresniük.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés