PLAZMA GÖMB

Biztosan mindenki látta már ezt a “csodát”, szerintem sokunknak volt is. Vagy valakinek a családból. Egy időben nagyon nagy sláger volt.
Tesla-gömbnek is hívják, és most elérkezett az idő, hogy beszerezzek én is egyet. Sajnos amikor én először találkoztam vele, akkor nem igazán kötött le. Olyan volt nekem, mint az a bizonyos zsiráf a viccben: “szép, szép, de otthonra nem kéne”.
A nagyobb méretű gömb kb. 20 cm átmérőjű. Üvegből van, ami alacsony nyomású nemesgázt (ez fontos adat) zár magába. Legbelül egy úgynevezett elektróda van (egy fém “darabka”), ez van felturbózva nagy feszültségre (és frekvenciára is). Mivel a külső üveg-buroknak ennél alacsonyabb a feszültsége, emiatt köztük megindul az “áramlás”.
A pontos mechanizmus ennél picivel bonyolultabb, de nagyon látványos az eredménye. Ha a gömbhöz hozzányúlunk, akkor “odavonzzuk” a fény-nyalábokat.
Komoly a cucc, na majd játszunk vele, ha megérkezik. (12 Voltosat rendeltem, beteszem a kocsiba is, és megnézem, mennyi idő alatt “szívja le az akkumulátort”)
Bara-Horváth Péter - "Villany Péter"
tulajdonos