MIÉRT NEM SZERETIK A VILLANYSZERELŐK, HA NÉZIK ŐKET? - 2. RÉSZ

A tegnapi folytatásaként nézzük meg a másik nézőpontot. Ez ténylegesen az, amikor a tulajdonos “korbáccsal áll felettünk”, hogy hajtson minket. És az embernek az az érzése, hogy mindenbe beleszól, mindent megnéz, mindent jobban tud...

Bevallom én magam sokszor dolgozom úgy, hogy a tulajdonos ott van. Kollégám is van, aki úgy került mellém, hogy a lakását újítottuk, és annyira megtetszett neki ez az egész, hogy nálunk kötött ki.

Szeretem, ha tulajdonosként “belefolynak” a dolgokba (néha be is fogom őket a munkába, bár volt olyan, akinek hirtelen sürgős dolga akadt). Úgy tapasztaltam, jobban magukénak érzik a felújítás ezen szakaszát is, és nem elhanyagolható az sem, hogy látják, mi miért és hogyan van.

De a korlátait is látom.

Első lépésként nálunk a kora reggel az aznap tervezésével indul, ezért ez egy rettentő fontos időszak. Ha ebben valaki zavar akár engem, akár a kollégákat, az egész nap hatékonysága kárba veszhet. Aztán jön az emiatti idegeskedés (hogy nem úgy halad a munka, ahogy kellene), ami magával hozza a nagyobb hibázás lehetőségét.

Mivel egy ideje már csinálom ezt a munkát, csak a rutin feladatok esetén (kábelek ragasztása, gipszelés) bocsátkozom párbeszédbe. Fontos megérteni, hogy a “tényleges” villanyszerelési feladatok (kapcsolások, lakáselosztó) már komoly koncentrációt igényelnek.

Hiszen - bár nem látszik - életekkel “játszunk”, ha hibázunk! (Emiatt van például az, hogy nagyon-nagyon ritkán hallgatunk rádiót - ha én ott vagyok akkor soha -, egyértelműen figyelmetlenséget okoz.)

Ezért elképzelhető, hogy a kollégáknak csináltatok a képen látható pólóból.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés