SOK PÉNZT JELENTHET INGATLANVÁSÁRLÁSNÁL: VILLAMOS BIZTONSÁGI FELÜLVIZSGÁLAT

Két eset is történt a héten, ami azt támasztja alá, hogy jó találmány a Villamos Biztonsági Felülvizsgálat. Ebből az egyik befolyásolja a biztonságos hálózat kialakításának lehetőségeit, a másik esetben “csak” az esetleges luxusról kell lemondani, bár itt is vannak gondok.

Mit is értek ezek alatt?

Az első esetet nem kommentálom. Túl sokszor és túl sokat láttam az elmúlt időszakban. Elég ehhez annyi, felhívtam a tulajdonos figyelmét a hiányosságokra, és elmondtam, ha kéri, ezt írásba is adom (felülvizsgálat után). Egyébként egyezkedjen az előttem ott járt szakival.

A második esetben viszont tipikus helyzet adódott. Most vásárolt panellakás esetében hívtak ki, hogy nézzem már meg. A felmérés alkalmával és az igények megismerése közben kiderült ez-az, amit már sejtettek, de én még meg is mutattam nekik (szétégett dugalj, stb.). Ezek után, amikor minden második mondat az “ezzel sajnos nem számoltunk”, akkor tudod, hogy azért nagy a “baj”.

A megoldás valószínűleg adott, de nehéz döntést kell meghozni, tudom.

Adódott egy olyan szituáció, amikor kiderült egy olyan dolog, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. (Illetve lehet persze, ezt mindjárt részletezem is.) Több megoldás is kínálkozik jelen helyzetben.

A limitált anyagi lehetőségek okán vagy amiatt mondanak le a “luxusról”, mert a villanyszerelésre kell a pénz, és nem marad a konyhára. Igaz, az előkészítés okán a gépek később is beépíthetők lesznek, az “áram” ott van nekik. Vagy amiatt mondanak le róla, mert a jelenlegi állapotában a hálózat teljesen alkalmatlan erre, bár ekkor legalább ez a pénz megmarad.

Létezik egy harmadik öszvér megoldás is, de talán az a lehető legrosszabb. Annyira rossz, hogy le sem írom. Én ennek olyannyira ellene vagyok (tapasztalataim okán), hogy ha szóba kerül, kapásból visszautasítom a lehetőséget.

Végül bármit is választanak, nehéz a szituáció.

De gondoljatok csak bele, ez mind-mind elkerülhető lett volna, ha elkészül a villamos biztonsági felülvizsgálat. Akkor már az adásvételnél tisztában lett volna a leendő tulajdonos a hiányosságokkal és az esetleges megoldandó feladatokkal. Nincs kérdés, nincs meglepetés, nincs stressz.

És hogy mennyi ilyen eset volt az elmúlt időszakban?

Rengeteg!


#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés #hibaelhárítás