MI AZ A CSOKI?

Kíváncsiságból beírtam a gugliba (Google), hogy CSOKI, ezt az eredményt kaptam: “A csokoládé egy kakaóbabból készített édesség. Elterjedten vékony lapokban, bonbonként vagy italként lehet fogyasztani. A szó – a csokoládé 16. század óta használt navatl indián nevéhez, a xocolātlhoz (ejtsd: sokolátl) – hasonló hangzású névként került a világ legtöbb nyelvébe, a magyarba is.”

Jójójó, ez nem az. Hát akkor mi is a csoki a villanyászatban? Elárulom: a csoki a sorkapocs becézett neve. Hogy ki találta ki, vagy hogy honnan ered a neve, arról megbízható adatokat nem találtam. Kíváncsi lennék a véleményetekre, honnan jöhetett.

Idősebb és tanultabb kollégám szerint valamikor a 70-es években terjedhetett el (bár én már 1960-as évekbeli szerelésnél is találkoztam vele, többször is), és a vezetékek összekötésére szolgál. Gyakorlatilag, mint a wago, csak a csokival időigényesebb dolgozni.

A képen a legegyszerűbb formájú sorkapocs látható. De létezik belőle sokféle méret, és a felhasználás területétől függően a kialakítása is változik. Elmondható, hogy a kisebb keresztmetszetű vezeték (elsősorban a lakossági) szerelése esetén a wago teljesen kiszorította a piacról.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés