AHOL ELVÁLIK AZ OCSÚ A BÚZÁTÓL - A VALÓSÁG ARCUL CSAP - VILLANYSZÁMLA 5. rész

Tegnap röviden leírtam a rezsicsökkentést, talán sok újat nem tudtam mondani ezzel kapcsolatban, mert nem is lehet. Némileg homály fed bizonyos részeket, ezért azokat nem szeretném elemezni, és azt gondolom nem is tisztem.

Nézegetve a számlámat, szép keretben szemet szúr nekünk: “A rezsidíj csökkentése nélkül Önt…”. És utána egy szám, ami azt hivatott megmutatni, hogy rezsicsökkentés nélkül mennyibe is kerülne nekem… Ollé, no ha akkor eltörlik a rezsicsökkentést, nincs itt semmi baj, kb. 25%-kal leszünk fentebb.

Ez még így sem kicsi, de legalább nem olyan nagyon sok. De hát ha kiszámolom, ez akkor is csak kb. 50.- Ft/kWh mindennel együtt, most hogyan jön ki ebből az elhangzott kb. 250.- Ft/kWh?

Azt korábban írtam már, hogy a csökkentésben nem csak az áram ára szerepel (energiadíj), hanem a hálózat használatáért fizetett díjak is. Ezért ezt most válasszuk külön: a legújabb hirdetmény alapján ez utóbbi ára 23.- Ft/kWh (de valószínű ez is emelkedni fog még a jövőben az alapanyagok és egyéb tényezők emelkedése miatt).

Szóval a tájékoztatáson szerintem elhangzott a legrosszabb forgatókönyv, amikor is a rendszerhasználati díjak mellett a napi piaci áron kell az áramot beszereznünk. Az áramtőzsde oldalán nyomon követhetők a változások. Jelenleg Forintra átszámolva kb. 180.- Ft/kWh az ár, de ez a Forint romlása és az áram árának növekedése miatt simán nőhet. Ekkor sajnos realitása van a magas összegnek.

A számlán szereplő rezsicsökkentés azért nem állja meg a helyét, mert az egy jóval korábbi időponthoz képesti összehasonlítás. Az akkor fixált árak az előző időszakhoz képest mutatták a százalékos kedvezményt (ezt jelezték a számlákon és ezzel számoltak folyamatosan), ami időközben szintén “elcsúszott” a valóságtól.

A végeredmény szerintem valahol a kettő között lesz, de hogy nem egyszerű a dolog, az szinte biztos. Egy egészen bonyolult számolási rendszer újraszámolása szükséges, és ebből kellene kihozni valamit, ami elfogadható. Kimondottan érdekes időszak elé nézünk, kíváncsian várom a fejleményeket.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés