DIGITÁLIS FELMÉRÉS

Hát tudod, ültem a kocsiban, és sírni lett volna kedvem. Megint egy hívás, megint egy leendő ügyfél, megint egy lakás. Újra ajánlásból. És simogatja a lelkemet, hogy “annyi jót hallottam rólatok”, “annyi jót olvastam”, és “megnéztem minden videót”. “Mikor tudsz eljönni felmérni?”

Mély levegő, kifúj. Mély levegő, kifúj. Óóóóóóó. - “Hát… az a helyzet, hogy csak augusztusban van a következő olyan időpont, amikor tudunk menni.” - “Felmérni?” - “Nem, felmérni korábban is, bár most ebben a percben nem tudom mikor. Kérek egy kis türelmet, átnézem a naptárt és visszahívlak!”

És kissé fátyolos szemmel nézegetem a telefonomon a naptárt. Hova tegyem? Mikor menjek? Szeretem az embereket, szeretek felmérni, szeretem a történeteiket. De minden egyes ilyen alkalom iszonyúan viszi az időt. Főleg manapság a városon át az utazás miatt.

A másik gond az szokott lenni, hogy az időpontok nagyon távol vannak egymástól. Amikor nekem jó, a leendő ügyfélnek nem, amikor neki jó, nekem nem. Azt figyeltem meg, hogy mindenkinek rohannia kell, és emiatt az egy napra összerakott felmérések sem működnek már.

Eddig tudtam egy olyan napot kiszúrni a naptárból, amikor elmentem megnézni 4-5 lakást. És általában szinte mindenkinek jó volt a napközbeni időpont is (vagy legalábbis könnyebben megoldották az emberek). Ennek lehetősége szinte teljesen megszűnt, mert 4-5 emberből 1-2 tudja vállalni a napközbeni felmérést. Mondjuk magamat elnézve megértem.

Ennek okán, tetszik, nem tetszik, nincs más megoldás, mint a digitális felmérés. Kezdetben kényszer hatására (covid miatti lezárás, távolságtartás, stb.) váltottam erre a formára. Nem is erőltettem túl, amint lehetett menni személyesen, mentem megint. De úgy néz ki, hogy ez lesz a járható út.

Ha nem ott dolgozunk mellette, akkor most már szinte csak így tudok lakást hatékonyan “megnézni”. Látom azt is, hogy bár van némi ellenállás az elején (főleg az idősebb generációnál), de aztán a videós beszélgetés alatt meggyőződnek róla, hogy így is lehet.

Minden szerénység nélkül mondhatom, hogy annyi lakást csináltunk már, annyit kutattam a panelépítés története után, hogy az esetek 95%-ában címről megmondom, hogy milyen típusú lakással lesz dolgunk. Emiatt a beszélgetés során fel tudom vázolni az elképzeléseimet a kivitelezés folyamatára nézve.

Szinte mindenkinek van okostelefonja, számítógépe és internete. Mindenki használ valamilyen videóképes eszközt és programot. Ennek segítségével végig tudunk menni a lakáson, meg tudjuk nézni együtt az árulkodó jeleket, át tudjuk beszélni a kéréseket, kérdéseket.

Ha szükséges, meg tudok mutatni mindent, amit szeretnék. Láthatóvá válik a jövendőbeli ügyfél számára, hogy miről is beszélek, és így képbe kerül, mire számíthat tőlünk. Rajzolok és írok közben a gép másik oldalán, mert ebből tudok számolni majd és árajánlatot készíteni.

A digitalizáció segítségével a hatékonyság (és a biztonság is) nagymértékben növelhető. Az utazás okozta problémák teljesen kiküszöbölhetőek (nem érek oda, késések, stb.), és a megfelelő időpontok is sokkal rugalmasabban alakíthatóak ki (könnyebb mindkettőnknek megfelelő időpontot választani).

Nem kérdés, ez a jövő.

#villanyszerelés #villanypéter #panel #panelvillanyszerelés